Kalózok - társasjáték

Kalózok - társasjáték Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
9.290 Ft (7.315 Ft + ÁFA)

Stratégiai társasjáték az egész családnak!
Ebben az izgalmas kincskeresőben, kalózok mérik össze a tudásukat és a leleményességüket. Csakis a Legfurfangosabb kalóz nyerheti meg a vetélkedőt, vagyis ő szerezte a legtöbb kincset.
Ajánlott életkor: 7-99 év között

Játékosok száma: 2-4 fő

A játék tartalma: 1 db „sziget” játéktábla, 36 db kincses-térkép kártya, 4 db kincsesláda – kártya, 1 db dobókocka

Játékdarabok: 1 csónak, 10 db pálmafa, 10 db kulipintyó, 10 db hegy, 10 db kagylóhéj és 55 db aranyrög

Cikkszám: DJ8431
Elérhetőség: 5 db raktáron
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Gyártó: Djeco
Leírás és Paraméterek

A játék előkészülete: tegyétek a hajót az egyik vasmacska jelzésre (a három közül); itt lesz az a pont, ahol a kalózok a szigetre kikötöttek. Tegyétek az összes játékdarabot, (a dobókockát, a házakat, kagylókat, pálmafákat, hegyeket, aranyrögöket) a tábla mellé, hogy minden játékos könnyen hozzáférhessen.

Minden játékosnak osszatok egy kincses ládát, (a játékosok tegyék saját maguk elé ládáikat), 3 db kincses térképet (ezt viszont rejtsék el a többiek elől, a többi játékos ne lássa a térkép tartalmát!) A maradék kincsestérkép-kártyákból alkossatok egy paklit és képes felükkel lefelé tegyétek a játéktábla mellé.

A játékot kezdje a legfiatalabb játékos és a játékot folytassátok az óramutató járásának megfelelően.


Játékszabály: a játékosok felváltva tereptárgyakat (házat, pálmát, stb…) helyeznek a játéktáblára; csak olyan négyzetre lehet rakni, amelyiknek már van „foglalt” szomszédja, azaz az oldalával érintkező négyzeten már található valamilyen tárgy. A tereptárgyak lerakását a kikötött hajó szomszédságában álló (azaz annak négyzetével érintkező) helyekről kell indítani. Játékelem nem kerülhet izolált, azaz szomszédos „foglalt” négyzettel nem rendelkező területre.

A játékosok célja, hogy olyan sorrendben tegyék le játékelemeiket, hogy egy három tagból álló sort kapjanak, mely megegyezik a kincses térképükön mutatottal. Ha egy játékos befejez egy sort, akkor meg kell mutatnia a játékostársainak azt a kártyát, mellyel a kirakott sor azonosságot mutat (így a többiek is tudják ellenőrizni a sorrendet).

Ha egy játékos a kincses térképével azonos sort tud kirakni, akkor annyi aranyrögöt nyer, ahányat a kincsestérkép-kártyája mutat. A megnyert aranyrögöket a játékos tegye a saját kincses ládájába.

Azt a kincses térképet, melynek sorrendjét sikerült kirakni tegyük félre és a játékos a tábla mellett elhelyezett húzópakliból húzzon egy új kártyát (térképet).

Fontos: hogy egy három tagból álló sorról beszéljünk, a játékelemeknek PONTOSAN ugyanolyan sorrendben kell állniuk, mint a kártyán. A sor állhat függőlegesen, vagy vízszintesen, de átlós sorrend nem érvényes!

 

Speciális mezők a táblán: ha egy játékos egy speciális mezőre helyez tereptárgyat, a játék az alábbiak szerint folytatódik:

Ha a játékos „dobókockával” jelölt mezőre tesz tereptárgyat: dobjon a dobókockával; ha a dobókocka:
-          1 aranyrögöt mutat: a játékos egy aranyrög boldog tulajdonosa lett, a nyereményt tegye a kincses ládájába

-          2 aranyrögöt mutat: szerencsés flótás! Két aranyrögöt nyertél, tedd a rögöket a kincses ládádba!

-          Ásó: a játékos újra dobhat

-          Vasmacska: a játékos tegye a hajót egy másik kikötőbe!

Ha egy játékos „térkép” jelre rak tereptárgyat: a lerakás után minden játékos ellenőrizze a kincses térkép kártyáját, vajon létrejött-e olyan sor vagy oszlop, melyet kártyái mutatnak? Az a játékos, aki azonosságot vesz észre, mutassa fel a kártyáját, hogy a többiek is leellenőrizhessék. Ha a minta stimmel, a játékos jutalmat, azaz aranyrögöt kap (amennyit a nyertes kártyája jelez). Előfordulhat, hogy egy játékos akár több kártyát is le tud rakni. Ha egy játékos kijátszik egy vagy akár több kincsestérkép-kártyát, az aranyrögök bezsebelése után mindig 3-ra kell pótolnia a nála lévő kártyák számát.
A kincskeresést a sorban következő játékos folytatja (bárki is jelent be nyertes sort vagy oszlopot; az számít a következő játékosnak, aki tereptárgyat kell, hogy a táblára rakjon)

 

Ha egy játékos „kincsesláda” jelre rak tereptárgyat: befejezi körét (ha kell, pótolja a kártyáit), aztán minden játékos megnézi a nála lévő 3 db kincsestérkép-kártyát; mindenki azt számolja, hogy a játékos által letett tereptárgy hányszor szerepel összesen a három kártyáján. Pl: a játéktábla kincses ládával jelölt négyzetére a soron lévő játékos egy pálmafát tesz. A játékosok megszámolják, hogy a náluk lévő kártyákon összesen hányszor szerepel a pálmafa; akinél a legtöbbször, az nyer 2 db aranyrögöt. (egyenlőség esetén minden érintett játékos).
 

A győztes: a játék akkor ér véget, ha a tábla összes mezője már foglalt. Aki a legtöbb aranyrögöt gyűjtötte, megnyeri a játékot.

 

Játékvariáció fiatalabb játékosoknak: ha kisebb gyermekekkel játsszunk, hagyjuk figyelmen kívül a tábla jelzései által  generált szabályokat (kincsesláda, dobókocka, térkép jelek a táblán)

Életkor Életkor7+év
Fejlesztési terület logikaFejlesztési terület
Gyártó Djeco
Nem: fiú
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét


Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő

Kosár
0 árucikk
Top termékek
Ezeket nézte meg: