Leírás és Paraméterek
A játék menete: Minden játékos a bábuit a megegyező színű istállóba állítja. A játék az óramutató járásával megegyező irányban halad.
A legfiatalabb játékos kezd. Két kockával dob.
- ha a 2 kockával ugyanazt a számot dobta a játékos az egyik bábuját kiteheti a színének megfelelő első mezőre. (Változat: egy 6-ossal is ki lehet lépni az első helyre)
A játékos dob a 2 kockával, a pontokat vagy össze adja és a kapott összegnyit lépi az egyik bábuval, vagy két bábujával is lelépheti a kockákkal dobott pontokat.
Speciális esetek:
- Ha már foglalt helyre ér a bábu, akkor az ott lévő bábunak vissza kell mennie az istállójába. Vigyázat, a saját bábut is ki kell ütni, ha nincs más lépési lehetőség.
- Ha egy már foglalt helyen áthalad a bábu, akkor pont a bábu előtti helyen kell megállnia, függetlenül attól, hogy hányat kellene még lépnie.
Amikor a táblán körbeért egy bábu a színe szerinti starthely előtti mezőről a középpont felé indul a létrán.
Legelőször a középpontba kell eljutni a bábuval, de pont annyit kell dobni, hogy bejusson a bábu, ha többet dob, akkor vissza kell lépnie.
Figyelem! Ha valaki bejutott az első a bábujával a középpontba, de a másik játékos is pont annyit dob, hogy középre ér, akkor kiütheti, de csak az adott körben. Ha ez nem sikerült egyik játékostársnak sem a következő dobásánál, a beérkezett bábu védett, többet nem lehet kiütni. A többi bábut a létra fokain kell elhelyezni.
Variáció: a rövidebb játékhoz, akinek 4 bábuja már a létrán van, az nyer.
Libajáték
A játék célja: Elsőként elérni a 63-as helyet a táblán.
A játék menete: A játékosok sorban dobnak a két kockával és haladnak a bábujukkal előre a dobott összeg szerint. Amikor egy bábu elér egy már foglalt helyre, aki később érkezett elfoglalhatja az előző helyét (vagyis helyet cserélnek).
Első dobásnál, ha a játékos 9-et dob (pl. egy 6-ost és egy 3-ast), akkor rögtön a 26-os helyre léphet.
Speciális helyek:
- A „liba” helyek esetén: 9, 18, 27, 35, 47, akkor még egyszer annyit léphet előre a játékos, amennyit legutóbb dobott.
- 6-os hely (híd): előre lehet lépni a második hídra (12-es hely).
- 19-es hely (párna): kimarad a játékos egy körben.
- 31-es hely (kút), és 52-es hely (kalitka): addig kell itt maradnia a játékosnak, amíg valaki más bele nem esik. A játékos ekkor kiszabadul és oda áll, ahonnan a másik játékos jött. Variáció: 2 körből kimarad.
- 42-es hely (labirintus): vissza kell menni a 30-as helyre.
- 58-as hely (koponya és csontváz) vissza kell menni az első helyre.
A 63-as hely eléréséhez pontosan kell dobni. Ha a játékos többet dob visszafelé kell lépnie a többlet pontokat.
Életkor | Életkor4-8év |
Fejlesztési terület | logikaFejlesztési terület |
Gyártó | Djeco |
Nem: | fiú/lány |